Trojjediné volně veršované tvůrčí cvičení, jeden z mnoha kdesi zašantročených artefaktů.
Štítek: Produkce školní
Otázka kritiky sociálněvědné
V diskuzi o vědeckém charakteru sociálních věd se zpochybňuje sama jejich vědeckost, k jistým pochybnostem přispívá i samotný výklad, jak ho prezentuje jedno ze základních českých metodologických děl, kniha Jak se vyrábí sociologická znalost od Miroslava Dismana.
Úvaha o ledasčem
Chceme-li v dějinách naší společnosti najít nějakou spojnici mezi dávným a dnešním, najdeme asi jedinou. Je to lidská touha vlastnit a panovat, která nás nejednou donutila zneužít i původně nenásilné a v pravém smyslu demokratické myšlenky. Tím začneme a budeme na to poukazovat i později, při subjektivním výkladu několika starozákonních příběhů a náboženských tvrzení. Celá úvaha by se měla snažit o širokospektrální rozbor lidské etiky a politiky a nabídnout neotřelé možnosti pro zodpovězení dávných otázek, proč tu jsme a co tu děláme.